zajímavosti

 Asymetrické pneu

Asymetrické pneu
V současném trendu asymetrických plášťů jsou pneumatiky konstruovány s označením montáže na stranu vnitřní a stranu vnější a nerozlišují se na levé a pravé. To, že na vozidle jedna strana vypadá jako by jela v "protisměru" je v pořádku. Takto jsou konstruovány všechny dezény s asymetrickým vzorkem, ať už jde o letní nebo zimní variantu - např. Goodyear UG Performance, Continental TS810, Michelin Energy E3A, Nokian NRVi, Bridgestone ER300 apod. - příkladů jsou desítky a všichni výrobci tento druh pneu vyrábí obdobným způsobem. Možná to na vozidle vypadá trochu nelogicky, ale je to skutečně v pořádku.

Zimní asymetrický běhoun spojuje nejlepší ovladatelnost vozidla s dobrou přilnavostí na mokrém povrchu a bezpečnými jízdními vlastnostmi na zasněžených silnicích. Tuhé rameno pneumatiky má vynikající vodící vlastnosti při jízdě v zatáčkách a snižuje tím opotřebení pneu, protože zvýšený tlak na běhoun při průjezdu zatáčkou kompenzuje plnější blok dezénu. Pásový dezén s asymetrickým žebrem připomínající letní pneumatiky zajišťuje kratší brzdnou dráhu na suché vozovce a zároveň snižuje hlučnost pneu na nejnižší možnou úroveň. Lepší ovladatelnost vozidla na zimní vozovce zajišťují šikmo postavené lamely na blocích vnitřní strany pneumatiky. Je to dobrý kompromis mezi jízdním komfortem, který chcete a funkčností, kterou potřebujete.

 Co je silika a k čemu slouží

Co je silika a k čemu slouží
Silika je náplň do gumárenských směsí na bázi oxidu křemičitého, který nahrazuje saze. Výhodou siliky proti sazím je, že způsobuje ve směsi menší vnitřní tření resp. ztrátovou energii a tím snižuje valivý odpor pneumatiky. Směsi s vysokým obsahem siliky na rozdíl od sazí tvrdnou až při velmi nízkých teplotách (-30°C) čím zabezpečují dosažení požadovaných vlastností v zimních podmínkách.

 Aquaplaning

Aquaplaning
Konstrukce pneumatiky směřuje k vytvoření styčné plochy schopné při dynamické jízdě přenášet třecí síly a svým rozložením tlaků ve stopě musí zabránit proklouznutí v přímém i příčném směru na suché i mokré vozovce.

 Proč používat zimní pneumatiky!

Proč používat zimní pneumatiky!
Stále větší počet motoristů přezouvá svoje pneumatiky z letních na zimní, čím přispívá ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Skutečný rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou ocení každý řidič až při jízdě na zasněžené a zledovatělé vozovce. Zimní pneumatika je charakteristická označením M+S (anglicky mud and snow tj. bláto a sníh) a už na první pohled zaujmou bohatě lamelované dezénové bloky. Výrazný je i rozdíl v technologii výroby pneumatik , používají se směsi s příměsí siliky čím je zlepšována adhéze na sněhu a ledě. Směrová orientace dezénu v kombinaci s progresivním tvarem lamel zabezpečuje vysokou přilnavost na zasněžené a zledovatělé vozovce a též výborné záběrové a brzdné síly na takto náročném povrchu vozovky. Zimní pneumatiky je třeba přezouvat už před příchodem zimního období, protože nás na cestě může překvapit první mrazík a bezpečnost jízdy na letních pneumatikách výrazně klesá - doporučenou hranicí na výměnu je teplota pod 7°C.

©2018